В епоху сучасної «цифровізації» вибір правильної інтерактивної РК-панелі для конференц-зали, магазину, дитячого садка або школи стає ключовим елементом, який впливає на якість і ефективність ділових зустрічей, навчання, відпочинку та розваг.

Вибираючи інтерактивну панель, важливо враховувати особливості її майбутнього використання в конкретних умовах. Перший крок у цьому плані – зрозуміти свої особисті потреби, адже інтерактивна панель для дітей, наприклад, може істотно відрізнятися за параметрами і можливостями від аналогічної інтерактивної панелі для презентацій, відеоконференцій або інтерактивних семінарів.

На ціну інтерактивної панелі впливають як її розміри, так і робочі характеристики, серед яких:

  • діагональ дисплея;
  • роздільна здатність;
  • наявність вбудованих динаміків;
  • кількість одночасних мультитач торкань тощо.

Розмір має значення

Конференц-зали, класи, торгові приміщення або ресторанні зали можуть сильно відрізнятися за розміром. Це можуть бути невеликі кімнати для швидких «мозкових штурмів» або величезні лекційні зали та аудиторії. Відповідність розміру інтерактивної сенсорної панелі розмірам кімнати є неодмінною умовою.

Також важливо пам'ятати, що контент на моніторі має бути видно з будь-якої точки кімнати.

Рекомендовані розміри діагоналей моніторів для приміщень різної площі:

  • невелика кімната для швидких зустрічей і «мозкового штурму» – 55 дюймів;
  • шкільний клас – 55-65 дюймів;
  • конференц-зал/зал засідань – 65-75 дюймів;
  • велика конференц-зала – один дисплей або набір із декількох моніторів на 65-86 дюймів чи інсталяційний проєктор з яскравістю приблизно 4500 ANSI з настінним екраном відповідного розміру.

Правило 4/6/8

Слід запам'ятати одне основне правило, яке полегшить вибір обладнання:

  • залежно від типу перегляду, який відповідає певним цілям, максимальна відстань глядача від монітора має перевищувати висоту дисплея не більше ніж у чотири, шість або вісім разів.

Зокрема, оптимальна дистанція від найвіддаленішого глядача до інтерактивної панелі для аналітичної та творчої роботи (згідно з IT-термінологією – для режиму «Критичного перегляду») не має перевищувати чотири висоти екрана. Глядачі повністю залучені в контент, уважно переглядають і аналізують текстову інформацію. Вміст на екрані добре видно, можна побачити деталі аркушів Excel або графіки, а також програми проєктування (наприклад, САПР).

Для режиму «Базовий перегляд» максимальна відстань до інтерактивного обладнання має відповідати шестикратній висоті монітора. Це режим звичайного перегляду без розрізнення найдрібніших деталей, який сприяє засвоєнню та запам'ятовуванню інформації. Глядачі активно взаємодіють з контентом і на основі побаченого роблять висновки без урахування деталей у зображеннях.

Відстань до мультиборда, що дорівнює восьмикратній висоті монітора, – це стандарт для режиму «Пасивний перегляд». Учасники бачать і розуміють контент, що відображається на екрані. Їхнє завдання – ознайомитися із загальним змістом, не вникаючи в деталі.

Мінімальний розмір відображуваного елемента

Це також не менш важливий фактор, який слід враховувати під час вибору інтерактивної панелі, особливо для освітньої сфери. У школах на екранах здебільшого відображається текст. Тому, визначаючи найкращу для сприйняття контенту відстань, необхідно враховувати шрифт, що використовується в роботі.

Формула обчислення максимальної відстані до мультиборда для навчального процесу в режимі «Базовий перегляд»:

  • береться висота мінімального елемента (шрифту) і ділиться на висоту екрана.

Вертикальна роздільна здатність зображення

Цей параметр має значення в тих випадках, коли мультиборд переважно використовується в режимі «Аналітичний перегляд». Тут принцип обчислення відстані до відображаючого екрана такий: що вища роздільна здатність дисплея по вертикалі, то ближче до екрана має перебувати глядач.

А якою має бути найменша відстань від монітора до глядача?

Важливо, щоб і тим, хто перебуває до екрана на мінімальній відстані, було комфортно бачити відображену на моніторі інформацію. У цьому питанні відіграє значення таке поняття, як поле зору очей людини. Причому його показники можуть різнитися, коли ми дивимося на чорно-біле зображення і на картинку в кольорі. У чорно-білому спектрі людське око здатне бачити зображення з кутом огляду 180 градусів. А в кольоровому варіанті (так, щоб розрізнити кожен відтінок) – тільки в межах 60 градусів, тобто 30 градусів для кожного ока.

Щоб розрахувати зону комфорту для глядачів першого ряду, фахівці IT-інфраструктури рекомендують провести такі дії:

  • Слід встановити перпендикуляр біля краю дисплея і відрахувати до протилежного краю кут 60 градусів. Зона найкомфортнішої видимості перебуватиме всередині утвореного кута.
  • Інший варіант: встановити перпендикуляр у центрі монітора і відрахувати від нього в обидва боки кут у 45 градусів. У підсумку, вийде кут у 90 градусів. Це і буде зона найкращої видимості.
  • Третій варіант, прийнятний для великих приміщень, де передбачається ширше охоплення аудиторії: 45-градусний кут відміряють по краях екрана в зовнішню сторону.

Маленький – не означає найгірший

Об'єднання декількох екранів в одну «відеостіну» іноді здається більш розумним, ніж вкладення коштів в один великий екран. Великі та дуже великі дисплеї можуть коштувати непропорційно дорожче, ніж «стандартні» 65- або 75-дюймові монітори. Їхня собівартість вища, оскільки вони виробляються невеликими партіями та створюють логістичні проблеми (вага, довжина, габарити).

Навіть якщо ігнорувати перераховані вище фактори, об'єднати кілька моніторів меншого розміру буде розумніше, ніж купувати один великий. Основним недоліком великих екранів є те, що 90-дюймовий екран Full HD відображає лише 24 пікселі на дюйм. В той же час екран 65 дюймів з роздільною здатністю 4К  має 67 пікселів на дюйм.

Наша компанія пропонує до продажу інтерактивне обладнання Intboard різних видів і габаритів. Якщо ви хочете купити інтерактивну панель для школи або комерційної діяльності, рекомендуємо для ознайомлення з асортиментом товарів перейти до відповідного розділу каталогу.

І, безумовно, звертайтеся за консультацією до менеджерів магазину. Купуючи інтерактивне обладнання, важливо продумати всі можливі нюанси. Тоді вибір точно буде вдалим.